Minggu, 08 November 2015

Bolehkah Pendekatan Lebih Natural Medicine Untuk Menjadi Hak Untuk Anda?

Bolehkah Pendekatan Lebih Natural Medicine Untuk Menjadi Hak Untuk Anda?

Semakin usia kita mencari cara-cara untuk kekal sihat menjadi kedua-duanya semakin sukar dan penting. Malah, kehidupan kita bergantung kepadanya! Juga, ia seolah-olah pilihan dalam penjagaan cenderung untuk beralih daripada apa yang mungkin mempertimbangkan perubatan semula jadi ke dalam alam ubat preskripsi dan / atau pembedahan elektif.

Jika anda berusia 45 tahun di sini beberapa persoalan bertanya kepada diri sendiri.

Sedang mengambil lebih kurang preskripsi ubat-ubatan daripada saya sepuluh tahun yang lalu? Adakah saya pergi ke doktor lebih kerap daripada saya sepuluh tahun yang lalu? Saya melihat lebih ramai pakar daripada saya sepuluh tahun yang lalu? Adakah saya kurang aktif daripada saya sepuluh tahun yang lalu? Adakah saya biasanya mempunyai kurang tenaga daripada saya sepuluh tahun yang lalu? Jangan sendi saya sakit lebih teruk daripada yang mereka lakukan sepuluh tahun yang lalu? Adakah saya berat lebih daripada saya sepuluh tahun yang lalu? Adakah saya biasanya berasa lebih teruk daripada saya sepuluh tahun yang lalu?

Jika anda menjawab ya kepada kebanyakan soalan di atas kemungkinan apa yang anda lakukan untuk kekal sihat tidak berfungsi dengan semua yang baik dan mempertimbangkan pendekatan yang lebih semula jadi untuk kesihatan mungkin sesuatu yang bernilai mengingati.

Terdapat juga beberapa fakta yang dikemukakan dalam "Encyclopedia of Natural Health" yang anda perlu tahu juga. Mereka ialah: Bilangan doktor lawatan telah meningkat sebanyak 40 peratus; Bilangan doktor amalan perubatan am telah menurun kepada 20 peratus manakala bilangan pakar telah meningkat kepada 80 peratus; Tiga puluh enam peratus daripada semua lawatan ke pakar-pakar perubatan yang tidak perlu; Lima puluh enam peratus daripada pembedahan yang tidak perlu; dan akhirnya jumlah pembedahan yang dijalankan adalah berkadar secara langsung dengan bilangan pakar bedah di dalam kawasan geografi.

Peningkatan jumlah lawatan doktor juga telah mendorong letupan dalam bilangan preskripsi bertulis membuat orang-orang kita yang tinggal di Amerika Syarikat lebih bergantung kepada ubat-ubatan preskripsi kita daripada mana-mana negara lain.

Tidak sekali aku mencadangkan bahawa doktor tidak baik tetapi apa yang saya katakan adalah bahawa ia seolah-olah bandul telah bergerak terlalu jauh ke arah penyelesaian kimia dan pembedahan dan terlalu jauh dari ubat pencegahan semula jadi.

Satu penjelasan yang mungkin untuk kesihatan semakin merosot

Sebilangan besar kajian dikendalikan dengan baik seolah-olah menunjukkan bahawa banyak masalah fisiologi dan psikologi yang dihadapi oleh penduduk yang semakin tua mungkin disebabkan oleh keradangan yang berlaku di dalam badan. Penyakit jantung, strok, demensia, Alzheimer, kanser, dan sakit sendi merupakan beberapa syarat-syarat yang disebutkan.

Oleh kerana bilangan toksin (dan asid amino tertentu) dalam kenaikan darah kita begitu juga jumlah keradangan dalaman.

Kami fikir ubat-ubatan preskripsi kami sebagai membantu, dan dalam beberapa kes penyelesaian yang perlu, dan sesungguhnya mereka boleh, tetapi mereka juga adalah bahan kimia dan mungkin mencetuskan keradangan dalaman membawa kepada lebih banyak ubat-ubatan yang ditetapkan dan keradangan lebih yang dihasilkan.

Membuat kes bagi ubat-ubat herba dan homeopati

Ubat-ubat herba adalah semata-herba yang digunakan untuk menguruskan pelbagai masalah kesihatan yang boleh digunakan secara bersendirian (perubatan herba Barat) atau secara kombinasi (perubatan herba Cina).

Ubat-ubatan homeopati pula adalah gabungan pencairan dirumuskan untuk bekerja di vaksin seperti cara.

Daripada dua ubat-ubatan homeopati mungkin yang paling selamat dan menghasilkan hampir keradangan dalaman di dalam badan. Walau bagaimanapun, ubat-ubat herba tidak boleh diabaikan dan dalam kebanyakan kes yang agak selamat.

Jenis-jenis ubat-ubatan semula jadi bekerja bersama-sama dengan badan dan apabila berkesan mereka boleh menghasilkan kedua-dua manfaat pendek dan jangka panjang menjadikan mereka bernilai mengingati sebagai alternatif yang selamat kepada sebatian kimia.

Apa lagi? Jika anda memutuskan bahawa bandul peribadi telah bergerak terlalu jauh dari perubatan semula jadi maka mungkin ia adalah masa untuk perubahan dengan tidak hanya melaksanakan ubat herba atau homeopati apabila mungkin tetapi dengan tetap aktif, tidak merokok, berkesan menguruskan berat badan anda, mengurangkan tekanan, yang wajar dengan makanan, dan mungkin mempertimbangkan untuk mengambil dos harian minyak ikan atau B vitamin.

Begitu juga ia masa untuk menerima pakai pendekatan yang lebih semula jadi untuk kesihatan dan kesejahteraan?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar