Minggu, 08 November 2015

Bagaimana Syukur dapat Pelengkap Qigong Latihan

Bagaimana Syukur dapat Pelengkap Qigong Latihan

Artikel ini tidak secara khusus mengenai Chi Kung / latihan Qigong, tetapi saya percaya syukur adalah alat yang berguna untuk pembantu kita dengan apa yang kita cuba lakukan dengan mengamalkan Qigong - memperbaiki kehidupan kita dan dunia di sekeliling kita.

Saya tidak asing dengan tanggapan amalan 'sikap terima kasih' tetapi ia adalah salah satu alat yang sudah ditinggalkan di dalam kotak alat saya untuk sekian lama, bahawa saya benar-benar lupa saya mempunyai ia.

Saya kini mengambil masa hanya 5 minit pada permulaan yang sangat setiap pagi untuk menyenaraikan seberapa banyak 'perkara' yang saya bersyukur kerana. Jika anda tidak pernah diamalkan ini, anda akan kagum pada bagaimana kuat keadaan changer ia boleh. Dari perasaan seperti ia terlalu awal untuk memulakan hari, untuk berterima kasih untuk hadiah hidup anda ada dalam hanya 5 minit, dan ia boleh memberi kesan yang mendalam kepada perasaan anda.

Jika anda tidak yakin mempertimbangkan persamaan ini:

T -> F -> A -> R

Di mana T bermaksud Pemikiran, F untuk Perasaan, A Tindakan dan R untuk keputusan.

Persamaan ini menyatakan bahawa kesan Pemikiran kami atau Perasaan, Perasaan kami melaksanakan Tindakan kita, dan tindakan yang kami ambil kesan Keputusan yang kita dapat.

Jadi Pemikiran adalah amat penting. Menghabiskan 5 minit, walaupun anda masih berbaring di atas katil, memberi tumpuan fikiran anda pada terima kasih boleh memberi kesan yang kuat positif kepada perasaan anda, yang akan memberi kesan kepada jenis tindakan yang anda ambil dan tidak dapat dielakkan yang akan memberi kesan hasil yang anda dapat.

Saya menggalakkan anda untuk membuat komitmen untuk 7 hari akan datang untuk menghabiskan 5 minit setiap pagi membuat senarai rakyat, perkara, hadiah, sifat-sifat dan lain-lain, dalam kehidupan anda bahawa anda adalah berterima kasih. Sebaik-baiknya menambah kepadanya setiap hari dan anda akan mencari sendiri bagaimana ia membuatkan anda merasa. Jika ia tidak apa-apa untuk anda, biarkan ia pergi - ia hanya alat.

Tetapi jika anda mendapati ia berguna kemudian menambah, bersama-sama qigong sampingan, amalan harian anda.

Secara peribadi, saya perasan bahawa apabila saya bersyukur atas sesuatu, atau seseorang, saya kurang cenderung untuk mengambil atau mereka untuk diberikan. Jika ia seseorang, saya secara semulajadi mahu melakukan lebih banyak untuk mereka. Dan jika ia adalah satu 'perkara' seperti bumbung di atas kepala saya, ia berhenti saya ingin saya mempunyai lebih banyak mainan atau lebih banyak wang dan lain-lain

Berikut adalah contoh yang sangat peribadi kuasa penghargaan:

Tidak lama selepas anak saya dilahirkan saya amat marah. Pakar A telah memaklumkan kepada saya dan isteri saya bahawa anak kami mempunyai cerebral palsy dan ketidakadilan, tekanan, ketakutan - penuh pada koktel emosi negatif - mengetuk saya ke lantai.

Saya terutama marah kerana setiap hari kerana kita tahu bayi itu dalam perjalanan saya telah berdoa kepada Bodhisattva Guan Shi Yin Pu Sa untuk dia dan isteri saya untuk menjadi sihat dan selamat. Oleh itu, apabila keputusan ujian datang melalui saya mengamuk dan merasa kecewa dengan niat saya.

Tidak lama selepas itu, manakala bercakap dengan satu lagi pakar tentang cara ke hadapan dengan anak kami, pakar memandang dari nota-Nya dan berkata: "Anda sedar betapa bertuahnya anda, melihat keputusan ini ia adalah menakjubkan bahawa anak anda masih hidup.

Itulah apabila saya mula-mula menjadi sedar akan kuasa syukur. Saya mendapati bahawa perasaan terima kasih untuk anak saya yang masih hidup dan mempunyai masa depan yang jauh lebih selesa dan bermanfaat daripada marah bahawa dia mempunyai CP.

Oleh itu, cuba keluar 'terima kasih' diri sendiri, selama 7 hari, dan lihat jika ia memberi manfaat kepada anda.

Dengan ucapan terima kasih

Wong Chu

Tidak ada komentar:

Posting Komentar